Nedávno jsem obdržel výpověď od našeho klienta – řeknete si hmm nic neobvyklého, ale opak je pravdou – zjistili jsme, že důvodem ukončení spolupráce měl být přechod k jinému poskytovateli, resp. využití jeho „akční nabídky„, která přece nejde odmítnout… Vážně?
Zákazník byl u nás připojen bezdrátovou technologií s tarifem AirMAX 30 / 15 mbps za 300 Kč měsíčně s vědomím, že na stávající technologii „z toho více nedostane“. Na základě obdržené výpovědi jsem klienta kontaktoval s prosbou o zaslání konkurenční nabídky, abychom měli možnost srovnání a prostor pro případné vyjednávání.
Odpověď přišla téměř okamžitě. Z „konkurence“ se nakonec podle očekávání vyklubal jeden ze zástupců tzv. „Velké trojky“ (největší mobilní operátoři u nás), který nabídnul tarif 100 / 20 mbps za 299 Kč měsíčně + 99 Kč za pronájem modemu a cca 600 Kč za instalaci přípojky. To zní přece skvěle, ne?
V čem je tedy háček? Inu, není to háček, ale doslova hák jako na sumce. Finta spočívá v tom, že cena 299 Kč platí pouze prvních 6 měsíců, poté bude zákazník hradit plnou cenu uvedenou v ceníku a to je – teď se podržte – 649 Kč měsíčně! + 99 Kč za pronájem modemu, celkem tedy krásných 748 Kč měsíčně! Trochu rozdíl oproti 299 + 99 Kč, na který zákazníka nalákali, co myslíte?
A taky docela rozdíl oproti řešení, které jsme zákazníkovi nabídli my. Tím řešením byl Tarif AirMAX FIBER 100 / 50 mbps za 390 Kč měsíčně. To je finální cena bez dalších skrytých poplatků, platná po celou dobu trvání smlouvy s tím, že koncové zařízení zákazníkovi nepronajímáme, nýbrž si ho zaplatí při instalaci. Nejprve tedy bylo potřeba zjistit, zda v dané lokalitě bude tento tarif dostupný. Po zhruba desetiminutové prohlídce a ověření přímé viditelnosti na náš vysílací bod AM FIBER jsme měli jasno a po následném odsouhlasení písemné nabídky zákazníkem již nic nebránilo realizaci…
Pojďme tedy společně počítat. U velkého operátora by zákazník zaplatil za první rok zhruba 7.500 Kč i s instalací – u nás zhruba o tisícovku více. Po dvou letech už je rozdíl něco málo přes tři tisíce korun v náš prospěch a po třech letech u nás zákazník ušetří dokonce více než 7 tisíc korun oproti konkurenční nabídce. A to se vyplatí! Nemluvě o tom, že pokud se Vám cokoli od velkého operátora pokazí, jejich technik může přijet třeba až za 14 dní a vy proti tomu nemůžete říct ani píp. Oproti tomu my řešíme závady téměř okamžitě, výjimečně na druhý den.
Tak jen ať jste v obraze a víte, že všechno není tak, jak se na první pohled může zdát. Pokud máte zájem o více informací nebo bystě chtěli ověřit dostupnost tarifů AirMAX FIBER na Vaší adrese, neváhejte nás kontaktovat.
Pokud jste dočetli až sem, tak Vám děkuji za pozornost a přeji Vám hezký zbytek pátečního dne. A bacha na „neodolatelné“ nabídky! 😉
Jiří Surovec, Obchodní manažer ZEAL s.r.o.